Strzelnice Multimedialne

System umożliwia profesjonalne prowadzenie bojowego szkolenia strzeleckiego w symulowanych warunkach występujących w trakcie pełnienia służby oraz zaawansowanego treningu strzeleckiego. Celem systemu jest umożliwienie praktycznego wykorzystania Cyfrowych Technologii Szkolenia (CTS) oraz realistyczny trening funkcjonariuszy i żołnierzy w scenariuszach spotykanych podczas pełnienia służby oraz na polu walki. Dążeniem twórców systemu jest możliwie pełne odwzorowanie wrażeń doświadczanych podczas bojowego szkolenia strzeleckiego.
System przeznaczony jest do zabudowy w istniejących oraz nowo projektowanych strzelnicach bojowych. Obejmuje trzy samodzielne, uzupełniające się funkcjonalnie podsystemy strzeleckie wykorzystujące wspólny moduł projekcyjny, oprogramowanie oraz panel operatorski:
- System Strzelnicy Bojowej
- System Strzelnicy Laserowej
- System Strzelnicy Bojowej i Laserowej
Oferowany system jest rozwiązaniem w pełni Polskim, rezultatem ponad siedmioletnich prac B+R zarówno w zakresie elektroniki, algorytmów, jak i oprogramowania. Jakość zaimplementowanych w systemie algorytmów potwierdza kilkadziesiąt realizacji, gdzie systemy codziennie, niezawodnie, umożliwiają skuteczne prowadzenie treningów strzeleckich w jednostkach służb mundurowych i cywilnych.

- Możliwość prowadzenia strzelań przez 4 strzelców równocześnie w ranach pojedynczego modułu detekcyjno-projekcyjnego.
- Rejestracja punktu trafienia bezpośrednio na rozwijanym ekranie lub tłumiku rykoszetów.
- Skalowalność rozwiązania - systemy wielomodułowe, scenariusze dookólne uruchamiana w ramach wielu sekcji.
- Możliwość monitorowania przebiegu szkolenia oraz analizy po zakończonym ćwiczeniu.
- Możliwość gromadzenia indywidualnych postępów uczestników szkolenia.
- Możliwość wykorzystania metodyki personalizacji szkolenia.
- Możliwość prowadzenia ćwiczeń z replikami Środków Przymusu Bezpośredniego i latarki.
- Automatyczne liczenie punktów, skupienia, średniego punktu trafienia
- Optymalizacja kosztów logistycznych, redukcja kosztów eksploatacyjnych .
- Możliwość zadawania celów zgodnych z aktualnym polskimi programami strzelań.
- Możliwość detekcji w pomieszczeniach, w których nie panuje cisza.

- Możliwość prowadzenia strzelań przez 4 strzelców równocześnie w ranach pojedynczego modułu detekcyjno-projekcyjnego.
- Rejestracja punktu trafienia bezpośrednio na rozwijanym ekranie lub tłumiku rykoszetów.
- Skalowalność rozwi ązania - systemy wielomodułowe, scenariusze dookólne uruchamiana w ramach wielu sekcji.
- Możliwość monitorowania przebiegu szkolenia oraz analizy po zakończonym ćwiczeniu.
- Możliwość gromadzenia indywidualnych postępów uczestników szkolenia.
- Możliwość wykorzystania metodyki personalizacji szkolenia.
- Możliwość prowadzenia ćwiczeń z replikami Środków Przymusu Bezpośredniego i latarki.
- Automatyczne liczenie punktów, skupienia, średniego punktu trafienia
- Optymalizacja kosztów logistycznych, redukcja kosztów eksploatacyjnych .
- Możliwość zadawania celów zgodnych z aktualnym polskimi programami strzelań.
- Możliwość detekcji w pomieszczeniach, w których nie panuje cisza.

Nasze moduły wyświetlają obraz w rozdzielczości Full HD, dzięki czemu każdy szczegół prezentowanej sceny oraz celów jest dobrze widoczny dla strzelca. Jasność obrazu na poziomie 5000 ANSI zapewnia dobrą widoczność tarcz i obiektów wyświetlanych przez moduł nawet z 25m od ekranu i nie wymagają pełnego zaciemnienia. Charakterystyka modułu projekcyjnego umożliwia wyświetlanie obrazów nie tylko na białych ekranach projekcyjnych ale również bezpośrednio na tłumikach rykoszetów w innych kolorach.
Cechą charakterystyczną bojowych multimedialnych systemów strzeleckich jest zdolność do wykrycia i określenia precyzyjnego punktu trafienia w ekran, a następnie przeliczenie tego punktu do układu współrzędnych świata symulacyjnego. W tym celu konieczna jest implementacja algorytmów przetwarzania strumienia wizyjnego, ze szczególnym uwzględnieniem następujących zagadnień:
- Detekcja trafienia w różne miejsca płaszczyzny ekranu.
- Detekcja trafienia w to samo miejsce płaszczyzny ekranu.
- Detekcja pojedynczych strzałów.
- Detekcja serii strzałów.
- Detekcja strzałów z broni palnej krótkiej/długiej.
- Rozróżnienie strzelców.
Zaawansowane środowisko symulacyjne dokonuje obliczenia trajektorii lotu pocisku z wykorzystaniem rozbudowanych równań balistycznych. Główną zaletą wykorzystania środowiska symulacyjnego jest możliwość symulowania zmiennych warunków pogodowych, cyklu dzień/noc, oraz modyfikacji scenariusza przez instruktora w trakcie realizacji ćwiczenia bez konieczności czasochłonnego dogrywania nowych sekwencji firnowych. Generowana komputerowo grafika w środowisku symulacyjnym powstaje na podstawie wykorzystania technik fotogrametrycz-nego skanowania 3D. Uznaje się, iż wykorzystanie technologii 3D dzięki możliwości interakcji z wirtualnym światem stanowi przyszłość systemów multimedialnych systemów strzeleckich.
- Możliwość wykonywania strzelań statycznych i dynamicznych.
- Możliwość oznaczania celów jako aktywne i nieaktywne.
- Możliwość prowadzenia strzelań zgodnych z programem strzelań klienta.
- Łatwość konfiguracji parametrów ćwiczeń: typ celu, dystans, położenie, reakcje celu na zdarzenia (po czasie, po trafieniu, po zdarzeniu wywołanym przez inny cel).
- Automatyczne zliczanie punktów i statystyk dla każdego strzelca.
- Interaktywna historia ćwiczeń oraz automatyczna generacja raportów.
- Możliwość dostosowania scenariuszy do aktualnych potrzeb szkoleniowych, zapisywanie i czytywanie wcześniej stworzonych scenariuszy.
- Możliwość uruchamiania scenariuszy na wielu torach strzeleckich.
- Możliwość uruchamiania scenariuszy dookólnych.
- Możliwość konfiguracji systemu w trybie Killing House.

- Rozbudowany Zestaw Ćwiczeń Strzeleckich - ćwiczenia strzeleckie o zróżnicowanym stopniu trudności. Ćwiczenia zarówno na myślenie, jak również na umiejętność identyfikacji celów oraz czas reakcji.
- Moduł detekcji i określenia pozycji strzelca na torze strzeleckim - dedykowany sensor wizyjny umożliwiający bieżącą modyfikację scenariusza ćwiczenia w zależności od reakcji osoby ćwiczącej.
- Moduł odgrywania ról - wydzielone pomieszczenie lub jego fragment, w którym przeszkoleni aktorzy/instruktorzy są filmowani z wykorzystaniem techniki greenbox, a ich obraz wyświetlany jest na ekranie głównym strzelnicy. Rozwiązanie umożliwia przeprowadzenie szkoleń z techniki i taktyki interwencji, z wykorzystaniem dynamicznie modyfikowany scenariusz uwarunkowany reakcjami osoby szkolonej.
- Moduł Wsparcia Doskonalenia Metod Pracy Wynikających z Bieżących Przepisów Prawnych, dowolna modyfikacja na życzenie klienta - rozszerzenie zestawu scenariuszy o pojawiające się w trakcie ćwiczenia informacje tekstowe zawierające: cytaty z instrukcji postępowania obowiązujące w danej służbie, wymagane prawem procedury, itp.
- Zestaw Scenariuszy Szkoleniowych w Środowisku 3D
- System Kontroli Warunków Pogodowych i Pory Dnia - narzędzie programistyczne pozwalające na tworzenie nowych scenariuszy poprzez: utrudnienie widoczności w postaci dodania opadu atmosferycznego o definiowanej intensywności, dodanie zamglenia, zmianę warunków oświetleniowych i kąta padania światła, zmianę siły i kierunku wiatru.
- Algorytmy Sztucznej Inteligencji Awatarów - moduł programistyczny wzbogacający zachowanie Awatarów uwzględniające reakcje osoby szkolonej (działa w połączeniu z modułem detekcji i określenia pozycji strzelca).
- Moduł Dodawania Nowych Obiektów do Środowiska 3D - narzędzie programistyczne umożliwiające rozbudowę istniejących scenariuszy poprzez samodzielne dodawanie obiektów takich jak: przedmioty, meble, budynki, roślinność itp.
- Ćwiczenia Obserwacyjne i Świadomości Sytuacyjnej - dodatkowe scenariusze obejmujące zestaw ćwiczeń przeznaczonych do wyostrzenia zmysłu obserwacji oraz poprawnej percepcji otaczającego środowiska
- Rozbudowany Moduł Oceny po Zakończeniu Ćwiczenia (AAR):
- Możliwość gromadzenia danych historycznych - pełna dokumentacja przeprowadzonych ćwiczeń oraz narzędzia wspomagające śledzenie postępów w szkoleniu.
- Możliwość integracji z identyfikatorem funkcjonariusza dla przyspieszenia kontynuacji szkolenia - rozwiązanie sprzętowe w postaci odpowiedniego czytnika sprzężonego z panelem operatora systemu.
- Poszerzone Stanowisko Operatora pozwalające na ingerencję w czasie:
- Kierunek i prędkość wiatru,
- Zmianę warunków oświetleniowych,
- Warunki pogodowe.
- Integracja z systemem manekinów strzeleckich oraz ewakuacyjnych polskiej firmy Phantom z Bydgoszczy w celu prowadzenia zintegrowanych ćwiczeń strzeleckich oraz z zakresu procedur udzielania pierwszej pomocy po użyciu broni palnej.
- Moduł Postępowania Czynnika Strachu i Zaskoczenia (rozbudowane efekty świetlne i dźwiękowe, dynamiczna modyfikacja scenariuszy):
- Generator hałasu
- Generator dymu
- Lampy stroboskopowe
- Moduł użycia broni palnej przeciw zwierzętom - zestaw scenariuszy szkoleniowych w scenerii leśnej symulującej pracę w warunkach, w których może wystąpić atak ze strony dzikiego zwierzęcia lub przemytnika/kłusownika.
- Moduł Sterowania Warunkami Środowiskowymi - wpięcie do systemu oraz rozbudowa panelu operatora o elementy sterowania warunkami klimatycznymi pomieszczenia:
- Sterowanie temperaturą pomieszczenia - zgodnie z parametrami zdefiniowanymi w środowisku symulacyjnym.
- Dodatkowe dmuchawy ciągłe/impulsowe do 5m/s - zgodnie z parametrami zdefiniowanymi w środowisku symulacyjnym.
- Moduł komunikacji sieciowej - w połączeniu z Modułem Odgrywania Ról umożliwia realizowanie ćwiczenia poprzez jednoczesne dwa lub więcej (w zależności od przepustowości sieci łączącej systemy) systemów we wspólnym wirtualnym świecie ćwiczenia. Moduł umożliwia wzajemną realizację zadania oraz tryb rywalizacji polegający na tym, iż uczestnicy ćwiczenia w jednym systemie odgrywają napastników, a uczestnicy drugiego systemu mają za zadanie zneutralizować zagrożenie.
- Moduł Symulacji Trybu Noktowizyjnego:
- Wariant I - zestaw scenariuszy szkoleniowych, w których sceny wyświetlane są na całym ekranie w formie obrazów rejestrowany przez gogle noktowizyjne.
- Wariant II - wymaga zastosowania specjalnych gogli wizyjnych. Obejmuje zestaw scenariuszy szkoleniowych, w których sceny wyświetlane na ekranie mają minimalną jasność. Osoba wyposażona w gogle wizyjne ma możliwość obserwacji sceny w formie obrazów rejestrowanych przez noktowizor. Wymaga infrastryktury Systemu Strzelnicy Laserowej.
- Moduł Projekcji Noktowizyjnej - projekcja w podczerwieni, do prowadzenia szkolenia niezbędne są prawdziwe gogle noktowizyjne.
- Moduł Symulacji Ostrzału - element zwiększenia czynnika strachu poprzez umieszczenie specjalnej kierowanej automatycznie wyrzutni ASG, imitującej ostrzał prowadzony od strony ekranu.
- Integracja z istniejącą infrastrukturą “KillHouse”.
- Mobilne obrotniki tarcz - obrotniki tarcz montowane na autorskich podwoziach poruszających się na szynach lub kołach po zaprogramowanej trasie z możliwością jej dynamicznej podmiany przez Instruktora w trakcie realizacji ćwiczenia. Komunikacja z obrotnikiem przewodowa lub bezprzewodowa. Mobilne obrotniki tarcz mogą poruszać się po zaprogramowanej trasie, np. poruszać się lewo-prawo przez 10s, a następnie odsunąć się 5m dalej i powtórzyć tryb poruszania się lewo-prawo przez 10s. Mobilne obrotniki tarcz stanowią autorskie, polskie rozwiązanie.
Widzisz zastosowanie Multimedialnego Trenażera Strzeleckiego na swoim obiekcie?
Skontaktuj się z nami
Zadzwoń lub napisz mail, możesz też użyć formularza kontaktowego. Napisz jaka konfiguracja modułów Cię interesuje, na jakim obiekcie ma działać
Spotkanie
Zaplanujemy spotkanie osobiste lub online, na którym odpowiemy na Twoje pytania i określimy czego dokładnie potrzebujesz.
Wycena
W oparciu o zebrane informacje, zaproponujemy konfiguracje systemu, który spełnia Twoje założenia.
Decyzja o współpracy
Po podjęciu decyzji od razu przystępujemy do działania - ustalamy szczegóły logistyczne, termin realizacji i montażu. Podpisujemy umowę.
Przygotowanie modułu
Po otrzymaniu zaliczki, przygotowujemy dla Ciebie wybraną konfigurację Multimedialnego Trenażera Strzeleckiego.
Montaż modułu i płatność
Przyjeżdżamy do Ciebie, montujemy i kalibrujemy system. Szkolimy Cię z jego obsługi. Podpisujemy protokół zdawczo-odbiorczy, na postawie którego wystawiamy fakturę.
FAQs
- W systemach stacjonarnych, moduły detekcyjno-projekcyjne montowane są na półkach, za osłonami kuloodpornymi. Konieczne jest zapewnienie połączenia LAN pomiędzy modułem detekcyjno-projekcyjnym a stanowiskiem operatora. W obu tych miejscach musi być zapewniony dostęp do zasilania 220V.
- System został zaprojektowany z myślą o łatwej integracji z istniejącymi strzelnicami, ale może wymagać drobnych modyfikacji w zależności od specyfiki miejsca. W szczególności jeśli chodzi o zapewnienie połączenia LAN między modułem detekcyjno-projekcyjnym a stanowiskiem operatora oraz zapewnieniu zasilania 220V w oby tych miejscach.
- Główna różnica polega na rodzaju wykorzystywanej detekcji trafień – bojowa wykorzystuje amunicję ostrą, laserowa – wiązkę laserową, a kombinowana – oba te rozwiązania.
- Tak, system oferuje moduł do tworzenia i konfiguracji własnych scenariuszy szkoleniowych, które mogą być dostosowane do indywidualnych potrzeb użytkownika.
- System wykorzystuje zaawansowane algorytmy do śledzenia i analizy wyników w czasie rzeczywistym, co pozwala na bieżącą ocenę postępów i dostosowanie treningu. Następnie wyniki są zapisywane w bazie danych, co umożliwia ich analizę w późniejszym terminie.
- Warunki oświetleniowe mają znaczenie tylko w przypadku modułów w wersji Laserowej lub Bojowo-Laserowej. Aby detekcja strzałów z replik laserowych działała poprawnie, bezpośrednio na ekran nie może padać światło słoneczne ani inne sztuczne światło emitujące fale w zakresie IR. Warunki oświetleniowej nie mają wpływu na detekcje strzałów z borni palnej.
- System jest skalowalny i pozwala zarówno na dzielenie ekranu na 4 tory, dla 4 strzelców w przypadku pojedynczego modułu jak i na dodawanie kolejnych modułów, co przekłada się na możliwość jednoczesnego uczestniczenia większej ilości strzelców w ćwiczeniach strzeleckich
- Tak, system jest kompatybilny z replikami broni oraz akcesoriami takimi jak latarki, co zwiększa ilość opcji treningowych i różnorodność ćwiczeń sytuacyjnych.
- System wykorzystuje wielospektralny moduł detekcji trafień, który precyzyjnie określa punkt trafienia i przelicza go do układu współrzędnych świata symulacyjnego. Kalibracja systemu uwzględnia zarówno położenie modułu detekcyjnego względem ekranu jak i zniekształcenia optyczne obiektywów, dzięki czemu precyzja wykrywania punktu trafienia jest taka sama w ramach całego obszaru detekcji.
- W systemach stacjonarnych kalibracja wykonywana jest jednorazowo podczas montażu modułu u klienta. W systemach mobilnych, w ramach szkolenia, prezentowany jest proces kalibracji modułu po jego przeniesieniu na nowe miejsce. Proces kalibracji jest automatyczny i nie wymaga ręcznego ustawiania parametrów.
- Tak, oferujemy pełne wsparcie po zakupie, w tym regularne aktualizacje oprogramowania i dostęp do serwisu technicznego w okresie wykupionej gwarancji.